woensdag 11 juni 2008

Danone

Danone scoort onverminderd met toetjes en melkdrankjes. Wat is het geheim van de smid?

Het Franse Danone loopt al jaren voorop met innovatieve yoghurtproducten en melkdrankjes. Hun yoghurt is ook niet zomaar yoghurt, volgens de 500 medewerkers van Danone’s r&d-lab onder de rook van Parijs: Danone-yoghurt geneest veel 'kwalen', en maakt de consument dus gelukkiger... logo_marque_danone

Op de Duitse markt is Danone marktleider met het verantwoorde Actimel, goed voor 80 procent marktaandeel in de sector gezonde melkdrankjes. Met Activia is de toetjesmaker marktleider op het gebied van fruityoghurt, met de klassieker Obstgarten in het segment fruitkwark. En dan komt Danone binnenkort ook nog met Essensis, een yoghurt die je huid laat stralen.

Danone, dat onlangs bekendmaakte Numico te willen overnemen, doet het stukken beter dan concurrenten Unilever en Nestlé. De succesformule? Danone concentreert zich op een paar sterke merken en innovaties, en steekt daar heel veel marketingbudget in.

Zodra een merk minder goed verkoopt, stoot Danone het af. Door sterke decentralisatie is er binnen de Danone-organisatie weinig stroperigheid, waardoor slimme productinnovaties snel op de markt kunnen worden gebracht. En omdat Danone-producten zo’n hoge succeskans hebben, is ook de detailhandel er dol op. Resultaat: meer schapruimte, meer verkopen. De cirkel is rond.

Tags van Technorati:
  actimel

Geen opmerkingen: