vrijdag 1 februari 2008

Kopen in Amerika op het web


De oplossing: voor $132 per jaar heb ik een heel klein stukje Amerika gekocht bij Access Usa, Ik heb een eigen postadres in Florida – een suite om precies te zijn. Mijn wapen tegen weigerachtige webwinkels werkt prima. Het voelt alsof ik in de VS leef. Ik vul als Nederlander gewoon het Amerikaanse afleveradres in. Opeens geeft Amazon ook alle digtale boeken prijs en liggen zeldzame geuren voor het grijpen.Nog mooier: de meest webwinkels versturen hun spullen zonder bijkomende portokosten naar mijn suite in Florida. Access Usa verwijdert vervolgens alle afzonderlijke verpakkingen en rekeningen en stopt de spullen in één doos met een belachelijk lage declaratiewaarde (niet de verkoopprijs maar de groothandelsprijs). Gevolg: de douane heeft weinig te heffen. Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal geen naheffingen gehad omdat de dozen van Acces Usa meer op een kadootje lijken van een rijk familielid dan op de gelikte verpakkingen van webwinkels. Wel moet ik af en toe btw bijbetalen van 19 %.